Utusan: Chua, jangan sampai orang meluat

Akhbar Mingguan Malaysia tanpa berselindung lagi hari ini menyeru agar presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek segera berundur dari mengetuai parti tersebut atas kegagalan parti berkenaan dalam pilihan raya umum lalu.
Seruan itu timbul ekoran usaha terbaru Chua untuk menubuhkan jawatankuasa bagi menyiasat dakwaan salah laku kerajaan pusat, kata pengarang Mingguan Malaysia dalam pojok Awang Selamat hari ini.

“Pada Awang, selama inipun, tanpa jawatankuasa seumpama itu, MCA kerap bertindak seperti suara pembangkang. Parti itu tidak juga menang, malah kalah teruk dalam pilihan raya umum ke-13.

“Kepada Soi Lek, berilah peluang kepada muka lain untuk menerajui MCA. Parti itu tidak ketandusan pemimpin,” kata pengarang berkenaan dalam tulisan tersebut.

Menurutnya lagi, Chua seharusnya mengakui kesilapan sendiri sehingga menyebabkan kekalahan parti berkenaan dalam pilihan raya tersebut.

“Era Soi Lek sudah berlalu. Dont overstay your welcome atau bahasa mudahnya, jangan sampai orang meluat,” tulisan itu dipetik. - Malaysiakini

No comments:

Post a Comment